Firma Via Salis Operations, która przez blisko 25 lat będzie utrzymywać kilometry autostrady D4, rozszerzyła swoją flotę pojazdów konserwacyjnych. Obecnie posiadają sześć pojazdów Scania P 410, które mogą być wyposażone w różne urządzenia, takie jak systemy odśnieżania, urządzenia do posypywania solą, systemy nawadniające z zbiornikami i dyszami, wywrotki lub nośniki kontenerów. Tę modernizację ogłosiła Scania. Autostrada D4 jest finansowana i budowana przez francuską firmę koncesyjną, Via Salis (grupy Vinci i Meridiam), w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Celem tego projektu jest utworzenie 32 km nowego odcinka autostrady oraz modernizacja i wyposażenie w nowoczesne urządzenia 16 km istniejącego odcinka pomiędzy Příbram i Písek. Konsorcjum będzie utrzymywać ten 48-kilometrowy odcinek, który zostanie oddany do użytku, jeszcze przez 24 lata i cztery miesiące.
Rząd będzie „leasingować” tę autostradę, płacąc tzw. opłaty za dostępność. Grupa Vinci stworzyła w tym celu firmę Via Salis Operations, która od lata 2021 roku dba o gotowy 16-kilometrowy odcinek. Nowy, ponad 30-kilometrowy odcinek zostanie otwarty dla kierowców jeszcze w grudniu tego roku. „Dzięki szwedzkiej technologii i niezawodności pojazdów Scania, zarządcy dróg będą w stanie zapewnić bezpieczną i przejezdną nową część autostrady, nawet w surowych warunkach zimowych,” poinformowała Scania. Nowa centrala Via Salis Operations będzie miała siedzibę w centrum utrzymania i zarządzania autostradą (SSÚD), które zostało zbudowane bezpośrednio obok autostrady D4, w pobliżu węzła Lety. Znajduje się tam m.in. centrum zarządzania ruchem, miejsce dla pojazdów patrolowych i technicznych, sprzęt do zimowego utrzymania, magazyn soli oraz urządzenie do produkcji solanki. Flota Via Salis Operations wzbogaciła się o pięć pojazdów Scania P 410 z konfiguracją osi 6×4 oraz jeden pojazd z konfiguracją osi 8×4. Pojazdy wyposażone są w 12,7-litrowe, sześciocylindrowe silniki, zapewniające moc do 410 KM (302 kW) i moment obrotowy do 2150 Nm przy 900–1340 obr./min. Te pojazdy zostały wyposażone w skrzynię biegów Scania Opticruise 12+2, która umożliwia bezproblemową pracę przy ciężkich zadaniach. Wśród dostawców części i sprzętu znajdują się między innymi marki i firmy Fornal, MTM Tech, Kobit, Schmidt, Palfinger i VS Mont.