Planowana autostrada będzie miała 73 kilometry długości i będzie rozpoczynać się w Timișoarze, aż do obszaru graniczącego z Serbią. Już wpłynęło dziewięć ofert na pierwszy etap budowy od firm budowlanych z Rumunii, Włoch, Turcji, Bułgarii i Ukrainy. Na tym odcinku trasy powstanie most nad rzeką Timiș. Pierwszy węzeł będzie w Remetea Mare, gdzie z autostrady A1 będzie można przejechać na drogę krajową nr 6. Kolejne trzy węzły będą na południe od Timișoary, w Albina oraz na drodze krajowej nr 59 w rejonie Pădureni. Alin Şerbănescu, przedstawiciel Krajowej Spółki Dróg: "Obecnie dwa odcinki są ogłoszone do przetargu. Szacujemy, że procedura oceny zajmie około czterech miesięcy, jeśli nie będzie odwołań. Więc być może na koniec lata lub na początku jesieni będziemy mogli podpisać umowę."
Finansowanie projektu zapewniają fundusze unijne i budżet państwowy, a całkowity koszt wynosi 15 miliardów lejów, czyli około 3 miliardów euro. Irinel Ionel Scriosteanu, sekretarz stanu w ministerstwie transportu: "Plany przewidują, że powinien być gotowy do 2028 roku i oddany do ruchu." Ionuţ Ciurea, przedstawiciel Stowarzyszenia Pro Infrastructura: "To nie jest priorytetowe. Zwłaszcza jeśli pomyślimy o wielu innych obszarach, gdzie ruch jest większy, a ważniejsze są korytarze w kraju. Braszów nie jest połączony ze stolicą, ani z zachodem, mamy wiele problemów do rozwiązania." Pod koniec ubiegłego roku Rumunia miała łącznie 1275 kilometrów autostrad i dróg szybkiego ruchu.