Nie tylko blokada drogi spowalnia ruch, ale także podczas remontu autostrady życie pracowników jest zagrożone. Na oba problemy oferuje rozwiązanie nowa szwajcarska rozwinięcie administracji drogowej, Astra Bridge, ruszający się most. Eksperci twierdzą, że ze względów bezpieczeństwa zawsze należy zamykać większe odcinki dróg podczas remontów, niż to konieczne do naprawy. Chociaż instalacja Astra również wymaga zamknięcia odcinka drogi, można to stosunkowo szybko wykonać: wystarczy jeden weekend, kiedy ruch jest mniejszy. Elementy mostu są transportowane na miejsce ciężarówkami i tam montowane. Most ma 257 metrów długości i 7,57 metra szerokości, a balustrady chronią kierowców przed upadkiem.
Rampy na obu końcach mostu ułatwiają wjazd i zjazd. Wciąż konieczne jest ograniczenie prędkości: kierowcy mogą przejeżdżać przez most z prędkością nie większą niż 60 km/h. Jest to jednak mniejsza niedogodność dla kierowców, niż zamknięcie jednego pasa na dłuższy czas, co powodowałoby zatory. Wysokość wiaduktu wynosi 4,65 metra, dzięki czemu pracownicy mogą swobodnie pracować pod nim. Dodatkową zaletą jest ochrona ich przed wypadkami, słońcem i deszczem. Chociaż prawdopodobnie praca pod nim może być hałaśliwa, ograniczenie prędkości redukuje hałas. Gdy jeden odcinek zostanie zakończony, podnośnik hydrauliczny podnosi most o 10 centymetrów, dzięki czemu może przemieścić się na kołach do kolejnego odcinka.
Na wiadukt mogą wjechać niemal wszystkie pojazdy, także ciężarówki, nie muszą wybierać innego pasa. Aby uzyskać więcej interesujących informacji, śledź stronę Facebookową działu HVG Tech.