Już w poniedziałek, 28 października 2024 roku przed południem, całkowicie przywrócimy ruch na odnowionym prawym pasie autostrady D10, która prowadzi w kierunku Pragi między Bezděčín i Písková Lhota, w okolicach Mladá Boleslav. Prace rozpoczęły się w sierpniu, co spowodowało częściowe ograniczenie ruchu. Obecnie na miejscu trwają ostatnie prace wykończeniowe, które obejmują wymianę paneli ekranów akustycznych, montaż stalowych barier i odnawianie poziomych oznakowań drogowych. Rekonstrukcja rozpoczęła się 9 sierpnia. Przedmiotem przetargu był remont nawierzchni i odwodnienia na podstawie planów projektowych. Obejmowały one naprawę lewostronnego odcinka autostrady D10, prowadzącego w kierunku Pragi, na odcinku między 37,800 a 41,025 km na podstawie wniosków z badań diagnostycznych. Codziennie przejeżdża przez ten odcinek około 40 tysięcy pojazdów, z czego około 20% stanowią ciężarówki i pojazdy ciężarowe. Projekt obejmował także naprawę niektórych konstrukcji mostowych i ekranów akustycznych oraz regulację elementów odwodnienia i akcesoriów infrastruktury drogowej. Na dotkniętym odcinku drogi występowało wiele usterek wymagających naprawy, w tym kompleksowe naprawy, pęknięcia poprzeczne i wzdłużne, lokalne zapadnięcia, dziury i powstałe koleiny.
Na nawierzchni wystąpiły również uszkodzenia warstwy ścieralnej, takie jak ubytki lepiszcza asfaltowego i głębsza korozja. Na całym odcinku wymieniono strukturę nawierzchni na grubość 120 mm, zachowując oryginalny poziom wysokości. Obejmowało to również frezowanie warstwy ścieralnej. Dokonano niezbędnej lokalnej naprawy podłoża gruntu na głębokość 60 mm. Projekt obejmował także wymianę elementów dylatacyjnych dwóch mostów, remont przejścia na 40,8 km oraz czyszczenie, lokalną naprawę odwodnienia i fugowanie kamiennych okładzin. Prowadzono również prace na ekranach akustycznych, gdzie wymieniono uszkodzone elementy.
Ponadto w trakcie całej budowy stalowe barierki krawędziowe wymieniono na nowy, bardziej odporny typ, natomiast podwójne stalowe barierki środkowe wymieniono tylko na 20% odcinka, w zależności od obecnego stanu i potrzeb. Prace zabezpiecza firma M-SILNICE a.s., która złożyła najkorzystniejszą ofertę spośród sześciu ofert w postępowaniu przetargowym, a koszt robót bez podatku VAT wynosi 47,29 miliona czeskich koron.